Selasa, 02 Desember 2008

Jika Aku Jatuh CinTa

Episode Puisi Sayyid Qutub

Ya Allah… jika aku jatuh cinta,

cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada_MU

Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai_MU.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta,

jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada_MU

Ya Allah… jika aku jatuh hati,

ijinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada_MU,

agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu.

Ya Rabbana… jika aku jatuh hati,

jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari_MU

Ya Rabbul Izzati… jika aku rindu,

rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan_MU.

Ya Allah… jika aku rindu,

jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindui syurga_MU

Ya Allah… Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada_MU, telah berjumpa dalam taat pada_MU, telah bersatu dalam dakwah pada_MU, telah berpadu dalam membela syariat_MU. Kukuhkanlah ya Allah ikatannya, kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya. Penuhilah hati-hati ini dengan Nur_MU yang tiada pernah padam. Lapangkanlah dada kami dalam limpahan keimanan kepada_MU dan keindahan bertawakal di jalan_MU.

0 komentar:

 
Copyright © Dunia Ku
Blogger Theme by BloggerThemes | Theme designed by Jakothan Sponsored by Internet Entrepreneur